Ile kosztuje produkcja filmu reklamowego?

Chcesz wdrożyć w swojej firmie video marketing i zastanawiasz się, jaka jest cena profesjonalnego filmu reklamowego?

Wycena filmu reklamowego jest bardzo indywidualna, ponieważ jest zależna od wielu kwestii. Sprawdź, o czym pamiętać przy zlecaniu filmu reklamowego dla swojej firmy. 

Co wpływa na wycenę filmu reklamowego? 

Na wycenę przygotowania filmu reklamowego składa się wiele aspektów, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania budżetu na takie produkcje. Przede wszystkim koszty produkcji filmowej są uzależnione od kilku czynników m.in. od czasu trwania pracy przy produkcji filmowej, docelowej lokalizacji, gry aktorów, scenografii i opracowania koncepcji scenariusza filmu reklamowego, sprzętu video, kosztów związanych z montażem filmu i postprodukcją, efektami specjalnymi i animacjami.

O czym pamiętać podczas współpracy z firmą w zakresie produkcji video? 

Na samym początku współpracy warto określić dokładnie miejsce publikacji materiału filmowego. Inną wycenę otrzymasz, gdy interesuje Cię produkcja filmowa do emisji telewizyjnej, a zupełnie inną, gdy zamówisz film reklamowy na potrzeby kampanii w social mediach, dlatego warto pamiętać, że koszt filmu reklamowego jest ściśle uzależniony od medium, w którym będzie emisja.

Drugi aspekt, który należy wziąć pod uwagę to scenariusz na film reklamowy. Doświadczona ekipa filmowa taka jak nasza w Fattmedia może zrealizować film w oparciu o scenariusz klienta. Istnieje również druga możliwość: klient może zlecić opracowanie nam własnego scenariusza od podstaw. W obu przypadkach doświadczona firma specjalizująca się w produkcji video taka jak nasza, może również opracować scenopis, czyli techniczny plan realizacji filmu reklamowego. Koszt opracowania koncepcji video, scenariusza i scenopisu jest zwykle wliczony w koszty produkcji.

Na podstawie przygotowanego scenopisu i dokładnie określonych wymagań klienta dot. realizacji materiału filmowego, firma video przygotowuje wycenę. W branży video marketingowej przygotowanie wyceny jest niezwykle trudne, ponieważ etapy realizacji filmu reklamowego są zależne od pracy kilku osób. Standardową praktyką jest kalkulacja według stawki za zrealizowany dzień zdjęciowy, liczbę operatorów kamery i pozostałych osób niezbędnych do realizacji produkcji. Uśredniony koszt jednego dnia zdjęciowego mieści się w widełkach 3000 – 5000 złotych. 

Jeśli interesuje Cię produkcja filmów reklamowych, to serdecznie zapraszamy do współpracy i zapoznania się z ofertą i realizacjami Fattmedia.